Валентина Новосад, головний спеціаліст відділу дошкільної освіти головного управління загальної середньої та дошкільної освіти МОН, розповіла, якою має бути кількість дітей в інклюзивній групі ЗДО, у тому числі й дітей із ООП.

За словами фахівчині, у 2018 році Законом України “Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг” були зняті обмеження щодо максимальної кількості дітей в інклюзивній групі. Відповідно до статті 14 Закону України “Про дошкільну освіту” наповнюваність груп у закладах дошкільної освіти залежить від віку дітей та становлення:

  • для дітей віком до 1 року – до 10 осіб;
  • для дітей віком від 1 до 3 років – до 15 осіб;
  • для дітей віком від 3 до 6-7 років – до 20 осіб;
  • різновікові групи – до 15 осіб;
  • групи з короткотривалим і цілодобовим перебуванням дітей – до 10 осіб.

В оздоровчий період кількість дітей у групах ЗДО має становити не більше 15 осіб.

Окрім цього, пунктом п’ятим “Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти”, затвердженого постановою кабінету Міністрів від 10 квітня 2019 року (№530), передбачено, що в інклюзивних групах кількість дітей з особливими освітніми потребами має становити не більше 3 осіб, зокрема:

  • не більше 1 особи, яка потребує 4 чи 5 рівня підтримки;
  • не більше 2 дітей, які потребують 3 рівня підтримки;
  • не більше 3 дітей, які потребують 2 рівня підтримки.

Як зазначила Валентина Новосад, у разі наявності висновку, що не містить інформації про рівень підтримки, така дитина розподіляється в групу ЗДО відповідно до складності її порушень з урахуванням рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами за участю фахівців інклюзивно-ресурсного центру.

Працівникам ЗДО варто також звернути увагу, що в період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану гранична кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах не застосовується. Тому ЗДО не може відмовити в організації інклюзивного навчання дитини з особливими освітніми потребами та створені інклюзивної групи.

Джерело: НУШ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *